La Diada per la Llengua que organitza l'Obra Cultural Balear el dissabte 17 de maig tendrà com a un dels seus aspectes centrals la cultura popular mallorquina. El centre de Palma s'omplirà amb la presència de gegants, caparrots, xeremiers, glosadors i balladors. L'objectiu de l'entitat és treure la nostra cultura popular al carrer.
Els actes començaran a les 16.30 hores amb una trobada gegantera. Colles provinents d'arreu de Mallorca plantaran els seus gegants a la plaça d'Espanya, des d'on sortiran per visitar el quiosc.cat (mercat de revistes en català organitzat per l'Associació de Publicacions Periòdiques en Català al Parc de les estacions). Posteriorment, a les 17.00 hores hi haurà una desfilada dels gegants, acompanyats de diferents elements de cultura popular (caparrots, xeremiers, tamborers i bèsties) que partiran de la plaça Espanya i travessaran la plaça de la Porta Pintada, el carrer Sant Miquel, la plaça Major, la plaça Marquès del Palmer i el carrer Colom fins a la plaça de Cort. Allà hi haurà l'acte de bateig dels gegants de l'Obra Cultural Balear, Jaume I i Violant d'Hongria, acte amb el qual l'entitat commemorarà els 800 anys del naixement de Jaume I.
També a les 17.00 hores la plaça de Santa Eulàlia acollirà l'actuació dels glosadors Mateu Matas "Xurí" i Macià Ferrer, que faran un combat de gloses de picat. Posteriorment, a les 17.30 hores al mateix espai, hi haurà una ballada popular amb Música Nostra.